Welcome to my Page

Followers

Tuesday, December 29, 2009

.

pe ni..??
hm...
sangka ku tiru belog mu?
begitu?
hm..
sangkaan mu itu tak tepat..
ku hanya mengambil ilham dari mu.
lagipun,kenapa mau ambil semua ni sirius?
ini kan percuma.
kalau pun kamu marah kan ku,
dengan alasan mu itu.
suarakan kepada ku terus.
ku tahu kamu berani.
jadi langsung di luah pada ku akan ketidak puasan hati mu itu.
ku tunggu.
jangan terus cakap di belakang.tambah pahala ku percuma.
jangan terlalu ikut emosi.


tauladan kita bersama.pada ku juga.
kerana ku juga pernah rasa mau marah akan diri nya.yang pernah buat begini.
tapi inikan percuma bukan?

Monday, December 28, 2009

.

Wed, des 16 2009.


Hai pari2.

Walaupun aku dah lama sangat tak bercerita dengan kau, aku harap kau masih ada di situ. Di laman blog aku. Sentiasa berterbangan bersama si rama-rama ke sana ke mari..

Pari2,

Aku hairan. Kenapa dia tak macam dulu?

Kenapa dia mesej aku macam tu?

Kenapa nak kurang kan mesej dengan aku?

Apa itu satu tanda?

Cik pari2 tolong siasat boleh?

Terbang kesana dan tolong aku cari jawapan nya.

Sayang,

Aku sayang kau.

Untuk kau, aku hadiah kan huruf ‘c’ di ibu jari.

Kerana kau cumil sangat.

Untuk segala memori bersama, aku tulis kan ‘i’ di jari telunjuk.

Hm.. untuk suka duka antara kita, aku tulis kan huruf ‘n’ di jari hantu.

Huruf ‘t’ aku tulis di jari manis kerana kamu selalu tidur lambat.

Hehe. Jangan marah ok..??

Kerana tiap masa kita bersama,

suka duka, hilai tawa dan maki hamun.

Aku hadiah kan kau huruf ‘a’ di jari kecik.

Jadi kamu jangan minta apa-apa bukti lagi

Kerana aku hanya mampu bagi

Jari-jari ini saja sebagai bukti aku sayang kau.!

p/s : sayang, semalam aku kecik hati dengan kau!(!_!)







Thus, des 17 2009.

Cik pari2 masih bujang. Tak kahwin lagi?

Jangankan kahwin.bercinta pun tak. Hehe.

Untuk renungan cik pari2,

Aku berpuitis sedikit.

Cik pari2 jangan tak baca pulak.

Taman hati yang indah berseri itu,

Tak tercapai bak langit nan biru.

Kiranya bunga liar ini menumpang teduh,

Adakah akan dianggap penceroboh..?

Jika kehadiranku tidak di senangi,

Biar ku layu terbiar menyepi.

Mungkin waktunya ku undur diri.

Tempat ku bukan disini.

Taman hati itu semakin berseri,

Bunga nan satu kembang mewangi.

Namun, kehadirannya bagai membunuh.

Siapakan rumput untuk menumpang berlabuh..?

Tatkala pohon berduri melingkar merapati,

Matinya rsang rumput tiada yang pedila.

Namun, lupakah kau wahai si kumbang..?

Taman tak berlalang adalah taman yang gersang.

Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi

Kini semakin kering, semakin layu, semakin mati..

Tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan.

Tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.

Dan bila bah melanda, rosaklah segala..

Namun mungkinkah ada pelangi berseri disebalik gunung yang sunyi ini..?

p/s : apa aku mengarut ni? Huhu.. (@_@)!

Sun, dec 20 2009

cik rib0t,

aku rasa macam mahu berkata yang aku tak mahu bercinta lagi. Atau mungkin sayangkan orang atau mungkin juga disayangi oleh orang. Sungguh!!

Bagi aku sekarang, cinta Cuma 5 huruf yang membentuk 1 perkataan. Perkataan yang aku sendiri tak tahu bagaimana untuk huraikan. Apa yang aku rasa sekarang sangat menyakitkan. Terseksa juga mungkin boleh ganti perkataan sakit tu. Perit, pedih macam-macam.

Macam mana ea aku nak mula..?? hmm.... aku bermula dengan apa-apa saja yang ada di fikiran aku sekarang boleh? Hati aku sangat merindui diri nya yang jauh dari aku. mungkin tak jauh sangat. Tapi tetap jauh. Kenapa aku berkata begitu? Kerana untuk sampai ke tempat dia berada, aku boleh buat solat jamaa’.. jauh bukan..?? hidup aku sangat sibuk. Hm.. nak taip ni pon aku berulang alik keluar masuk bilik.. jap lagi aku sambung ea...



Tues, dec 22 2009.

Hai cik ribot,

Erm.. boleh tak aku tarik balik kata-kata aku hari tu?

Cinta itu bergantung kepada org yang tafsir nya.. (ˆ_^)

Malam ni aku rasa ok je.. macam gembira semacam.. hehe

Hurm, cik ribot... tak sabar nak jumpa cik ribot di laman blog ku itu.

En. ‘kanda’ ku sayang, jangan lupa 1 benda, aku amat sayang kau.

Aku rindu kau.

Jangan kecewakan aku lagi ea..jangan buat aku susah hati lagi.. kerana aku ni sewel..

Aku tak boleh handle kekecewaan yang melampau.

P / s : Oh ye.. lupa pulak. En. ‘kanda’, mana badak pink saya..??

















Thurs, dec 24 2009.

Perkara menarik tentang wanita.

Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi tak menitiskan airmata. Well, itu bermakna dia sedang menangis dalam hatinya.

Bila dia tak menghiraukan kamu selepas kamu menyakitkan hatinya, adalah lebih baik untuk kamu memberi dia masa. Masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. Tapi kadang-kadang, kamu perlu ucapkan maaf dahulu supaya dia tak salah sangka pada kamu.

Wanita sukar untuk cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang. Sebab itu lah ramai wanita patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan.

Sekiranya seorang wanita itu jatuh cinta dengan seorng lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya . walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

Bila lelaki yang dia suka dan cinta tenung ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat.

Wanita memang suka pujian tapi selalu tak tahu macam mana nak terima pujian.

Jika kamu tak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut dan berhemah. Jangan berkasar. Sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan buat apa saja. Awas ye!

Sekiranya seorang gadis menjauhkan diri darimu selepas kamu menolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sebagai seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara yang termudah bagi mereka untuk meluahkan isi hati mereka. Jadi, peka ye..

Jangan sesekali memberitahu wanita yang mereka langsung tak berguna.

Sikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon. Si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tak berminat. Tapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan. (mungkin juga tak menjerit tapi pasti ada ekspresi atau reaksi)

Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan. Jika kamu menyukai seorang wanita, mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

Jika seorang wanita memberi seribu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat dengan kamu. Tapi jika dalam masa yang sama dia menghubungi kamu atau menunggu panggilan darimu, teruskanusahamu memikatnya.

Jangan sesekali mengagak apa yang dirasanya. Tanya dia sendiri.

Selepas seorang wanita jatuh cinta, dia akan tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

Bekas teman lelaki akan sentiasa di fikiran tapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu hatinya.

Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk tackle kawan mereka yang paling cantik.

Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

Senjata wanita ialah airmata!

Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya. Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.

Sebenarnya mudah untuk mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.



P / s : En. ‘kanda’....amacam?? tip-tip ni berguna tak? En. ‘kanda’, aku rindu suara kau yang sweet tu. And, aku akan setuju untuk guna ‘yunk & syg’ bila kita jumpa nanti. Sabar la ok.. ni kejutan dari aku. Aku sayang kau! (^0^) muah!! Hahaha





































Sun, 27 dec 2009.

Cik ribot,

Hm..tell me why.

Kenapa awak nak saya tunggu awak lagi?

Dari saat ke saat yang lain,

minit ke minit yang lain,

jam ke jam yang lain,

sudah tu, hari ke hari.

Dari hari ke hari,

Minggu silih berganti.

Maka bulan berlabuh lagi.

Dan bila 12 bulan sudah berlalu pergi,

Tahun berganti tahun.

Dan putaran itu akan terus menerus.

Sampai bila?



Saya sayang awak!

Monday, November 9, 2009

,maseh kamo0..

pagi ini aku maseh memikiri
perihal kamo0.
sungguh!

aku fikir bagaimana hidop ku nanti.
semalam kamo0 seolah-olah mahu mencari alasan.
menunding jari kepada aku.

sayang,
memang aku akan sibok
jika aku kembali ke pangkuan mereka.
kamo0 juga begitu bukan?

sayang,
aku akan cuba untuk sedarkan diri.
siapalah aku di mata kamo0.
semua yang terjadi semalam
sudah cukup untuk buat
otak ku ber putar,berpinar.

ye,!
aku akan cuba.
perit?pedih?sakit?
tidak mengapa.
dari pada hidung tidak mancung.
pipi tersorong-sorong.
aku rela merobek hati.
mencalarkan nya,menyiat nya.
lagi dan lagi.
aku mahu undur diri.

berilah aku kekuatan.


*sayang,cari lah aku kalau kamo0 masih menyayangi aku.aku tunggu

,sy tamak!

ea.mmg sy tamak.
sy nk awk scara mutlak.
awk milik sy sorg.je.
sy xnk berkongsi.
awk buat la pilihan.
pmpn itu atau sy.
kalau dye pilihan awk,
tnggl kn sy.
jgn toleh blkg.
kalau sy pilhn awk,
jgn d ingt dye lagi
sy xsnggup terluka lgi.
sy tahu awk xsngaja.
tp hati sy ttp luka.


*p/s :nda,wt la pilihn.nnda xskuat dulu.

,1 last night out..

bulan,
mne kamo0 ilg?
bintang2 suda ksepian.
si bintang indah kelihatan xgmbra.

mlm ni aq kluar dgn dye..
bulan..
tahu x?
hati aq pilu,runtun.
jiwa ku kosong,
fikiran ku melayang2.
aq xtahu ap yg aq fkir skg.

bulan..
kamo0 tahu?
wlpn dye d sebelah,
aq rse kn tiada ap yg istmw mlm ni.
air merah jmbu ni,
dye air ksukaan aq.
namun mlm ni,
setiap sedutan air tu mykitkn.
perit leher aq.


jaoh...
jaoh aq bkhyal..
aq pon tak tahu sampai kemana aq berfikir..
yg aq tahu,
aq d sebelah dia.
nafas ny aq dengar.
tapi kosong.
seolah2 mlm ni
kami bakal berpisah.

bulan..
kau nak tinggal aq ke?
mcm kau tinggal si bintang2 indah tu.
aq xsetanding mereka.
aq xseindah mereka.
kalau mereka yg ..
subhanallah indah itu pon
kau boleh tinggalkan.
ini kan pula aq yg kerdil ini.

bulan..
aq xsnggup d tinggalkan.
aq xsnggup.
sumpah aq xmmpu hadapi nya.
bulan jgn buat begitu.
kembali la bercinta dengan bintang2.
kembali la kcerian kpd aq yg d bawah ini.


owh..
bulan..
depan aq ada pasangn lipas.
mereka pon melepas rindu.
sgt romantik.sungguh aq cemburu.
ye!
mmg aq cemburu.
wlpun hnya lipas.


bulan.
aq juga mahu yg begitu.



*p/s : nda,ati nnda maseh ketakutan untuk terima semua ni.nnda tkt kehilangn nda.

Saturday, November 7, 2009

,..

i miss u kanda..
i miss u abg...
mne smua org pg?
tgk bola lg ke?
da pkul 11.35 ni..
n9 menang..
mne drg?
huhuhu..
d saat aq perlu kn sm1,
semua org ilg..
huhuhu



*p/s : kedinginan memelok ku yg kesunyian.jiwa ku mmbeku.

,hanya luahan

luahan melalui lagu sahaja yang mampu :
 ~~~~~  aku dan diri mu.
~ari lasso dan bunga citra lestari~


tiba saatnya kita saling bicara



tentang perasaan yang kian menyiksa


tentang rindu yang menggebu


tentang cinta yang tak terungkap

sudah terlalu lama kita berdiam


tenggelam dalam gelisah yang tak teredam


memenuhi mimpi-mimpimu malam kita

duhai cintaku, sayangku, lepaskanlah


perasaanmu, rindumu, seluruh cintamu


dan kini hanya ada aku dan dirimu


sesaat di keabadian


jika sang waktu kita hentikan


dan segala mimpi-mimpi jadi kenyataan


meleburkan semua batas


antara kau dan aku, kita

,kosong

tidak mampu berkata2.hanya mmpu bercerita melalui lagu2 yg d dgr je.

KERNA SAYANG

Dari tadi kau berlari



ku fikirkan.. hanya engkau yg ku idamkan


tak pernah pula kau bercerita.. siang mlm kau menderita


jangan dibiarkan perasaan menawar hati


jangan dibiarkan semuanya berlalu pergi






aku di sini


ku tetap berdiri


ku mengundang kasih


pergi sendiri


ku takkan kembali


agar kita kan bersama






jgn pulangkan kerinduan


tiap kali kau berjauhan


tidak mudah ku melupakan.. kerna sayang


kali pertama di pandangan


buat ku terbang di awangan


jangan pulangkan kerinduan.. kerna sayang






engkau memungkiri janji.. bukan aku


engkau yg melupakannya.. bukan aku


hanya aku yg impikan.. agar kita berbahagia hingga ke anak cucu


tapi itu semuanya kenangan.. yg tinggal hanya perasaan


dlm doaku hanya ingin selalu di samping mu.. oh pulanglah






aku di sini


ku tetap berdiri


ku mengundang kasih


pergi sendiri


ku takkan kembali


agar kita kan bersama






jgn pulangkan kerinduan


tiap kali kau berjauhan


tidak mudah ku melupakan.. kerna sayang


kali pertama di pandangan


buat ku terbang di awangan


jangan pulangkan kerinduan.. kerna sayang setiap kali ku mengenangkan mu


siang..mlm.. ku doakan kebahagian mu


yg ku pinta hanyalah.. tulus hati mu..


ada kau balas kerinduan ku


















BILA RINDU


Dikeheningan malam,



Termenung ku berseorang


Tak lena mata dipejam


Terdengar suara terngiang


Suara merdu yg disayang


Bagai kau didepan mata


Ku capai tapi tak kena


Sukarnya memendam rasa


Ingin ku luahkan kata






Korus:


Bila rindu,


Terkenang mu sayang, terasa sayu,


Syahdunya jiwa ku bila malam makin kelam,


Jauh terbang diri ku melayang,


Aku rindu,


Sentuhan mu, ku rasa sayu,


Inginkan jiwa mu selubungi jiwa ini,


Bawa ku dalam pelangi,


Melepasi batas diri ini.






Jauh angan ku lena


Kurasa kita bersama


Kau bawa daku kesana


Ke alam kisah yang lama


Kenangan didalam jiwa


Bila terjaga semula


Disisiku kau tiada


Sukarnya ku pendam rasa


Inginku luahkan semua






*ulang Korus






Sesungguhnya kita mestilah


Wujudkan sefahaman dan hormat menghormati


Ikhlas kasih


Sabar insyAllah kita akan


Bertemu semula






Aura yang memecah semesta


Menyampaikan pesan kesunyian dikala sendirian


Kesepian menyelubungi hari-hariku


Disajikan dalam doa-doa rindu


Yang menanti kau datang dan pergi


Seperti mimpi-mimpiku fantasiku


Bukan dongeng lagi yang sayup kedengaran


Disisi cuping di setiap corong


Lorong yang lohong


Benar ku tak bohong


Bila hati menyanyi






*ulang Korus










Friday, November 6, 2009

,pebeza ny?

pari2..
aq xtaw pe beza ny..
antra berpisah dan terpisah..
antara jauh dan menjauh..
rindu dan dirindui..

pari2..
td pp aq bsh..
aq jd tkt.
tkt untuk melanglah.
tkt utk berpaling.
tkt utk melepas kan dye pergi.
aq syg dye sgt..
aq tkt kalau aq lps kn
dye pergi td.
tkt kalau dye xkan dtg lagi.


nda....
janji la dengan dinda..
janji dengan dinda yang
kanda tak kan tinggal dinda
mcm kanda pernah buat dulu.
dinda xnk ilang kanda lagi.
siyes!


8p/s ; kanda,nnda tol2 syg nda taw.jgn ingtkan nnda yg nnda penah ngis dpan nda td..hee(malu la)

,owh bulan..

pp sy.
dye basah.
np ea pari2..
mgkin si mata ni kurang sihat.
atau mgkin habuk.
mata sy..
titis mutiara kluar lagi.
xhenti2.
np ea?
lebat hujan di luar sana.
kencang juga mutiara ini berderai.

Thursday, November 5, 2009

,buat ahmad sabran jamil..

adeq syukur sgt...
tq taw..

abg..
adeq isau..
tkut nnt jd lagi..
adeq ta snggp ilg abg..
adeq ta de abg..
abg..



kita jnj akn jd adeq yg tbaek
buat abg yg t'syg.
adeq ta cumil.
adeq ta shantek.
adeq somot.
pp kembong.
idg berhinggus.
rmbut serabai.
abg kesah ta?

adeq mnje.
abg kesah?
adeq kecik je.
tp...
adeq jiwa besar.
adeq de cita2.
nk hepi ngn cr idop adeq.
b'sama abg..
n bulan adeq..
hehe..

abg da tdo mse ni..
adeq taw..
abg,tq sgt2.
adeq ta taw nk ckp cmne.
tq abg..



*p/s : tq for dis relationship..it's priceless.. =)

,bila masa nya da sampai,lepaskan lah..


ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan, atau orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan. tetapi ada saatnya di mana kita harus berhenti mencintai seseorang, bukan hanya kerana orang itu sudah berhenti mencintai kita, tetapi juga kerana kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya. tetapi kita masih merasa berat hati melepaskannya?


* kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kebahagiaan kita sangat bergantung pada orang itu.

 

* kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita merasa dia itu menarik, cantik atau teristimewa dibandingkan dgn yang lain.



* kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika kita takut tidak dapat menemukan orang lain yang seperti dia.




* kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika begitu banyak saat-saat indah senantiasa terbayang di benak fikiran kita.




* kita tidak ingin melepaskan seseorang ketika hati kita berkata "aku sangat mencintainya".




ingatlah !! melepaskan bukanlah bermakna berakhirnya kebahagiaan duniawi kamu, melainkan ianya adalah titik permulaan untuk satu kehidupan yang baru...



* kita harus melepaskan seseorang kerana kebahagiaan kita tidak tergantung padanya.




* kita harus melepaskan seseorang kerana kita menyadari yang menarik, yang cantik, yang istimewa belum tentu yang terbaik buat kita.




* kita harus melepaskan seseorang kerana kita tahu jika Tuhan mengambil sesuatu, Dia telah siap memberi sesuatu yang lebih baik.




* kita harus melepaskan seseorang ketika saat-saat indah hanyalah cuma peninggalan kenangan masa lalu.




* kita harus melepaskan seseorang kerana di benak fikiran kita harus mengakui dan berkata "tidak ada lagi yang dapat dipertahankan".




* kegagalan tidak berarti kamu tidak mencapai apa-apa... namun kamu telah memahami sesuatu...!




segala sesuatu ada waktunya, ada saat mempertahankan, ada saat melepaskan...!!








*p/s : melepaskan seseorng kdg2 buat kita terseksa..tp kdg2 bawa 1000 mkna...we learn from mistakes.. 

,adk sedih..

adeq sedih sgt ble
abg kata abg xnk
de pe2 hbgn lg nan adeq..
adeq da xde abg skg..
dlu kurang2 adeq ad abg..
mmg la kte ta salu msg.
sb abg bz nan degree abg.
adeq bz nan diploma adeq.
adeq da mntk maaf.
tp abg ttp ngn kptsan abg.

da tataw nk tulis pe lagi da.
adeq hrp kita mcm dlu.
adeq de byk mnde nk cite kt abg.
tp adeq kecik hati ngn kata2 abg smlm tu.

pape pn adeq hope
abg hepi ngn gf abg tu.
adeq sentiasa menanti abg.
adeq rindu abg.
=)

adeq da pujuk hati
adeq yg kcewa tu.
abg jgn isau.
adeq da ok..
adeq da maafkan abg.
adeq harap abg maaf kan adeq jgk.



adek da nk g da ni.
adeq syg abg salu.





*p/s : abg,adeq rndu abg..

,comel ny..!!

td aq survey couple store...
somel gle brg2 kt situ...
aq nk beli tp lg 1
aq nk bg spe..??
spe nk jd kapel aq..??
huhuhuhu..
if aq beli,
nnt de ta org nk beli
bg aq jgux..??
huhu
still wondering...

pari2 na tgk ta?
nnda de snap pix dye..tp byk...
pari-pari tgk la jgux wlpn byk...




ni keychain....





ni pon key chain..





ni yg gntung2 kt enset...





ni keychain...lagi...hee






pari-pari...nk bj ni...!!





bj ni jgux....nk!!!!






*p/s : pari-pari,tlg cr kn psgn...nnda nk bg bj yg ag 1 tu...heee(torak basi ny jaja...nnda tu dinda la..!!!)

,weeeeeee................

pagi yang indah....
aq hepi.....




ini kisah chenta..
kisah chenta monkey2..
syg..
rndu kita x...
kita rndu awk..
hee..
awk...
smlm tdo kita lena..
kita mimpi kn awk..
awk sgt somel...
awk..
jom kita ikat..
awk jd kumbang..
kita jd rama-rama..


awk jd bulan..
kita jd bintang..
awk..awk..
owh ye....
awk jd la papa..
kita jd mama..
papa pd si fami kecik..
mama pd si ema kecik..


ngee~~
ta pe awk..
kita phm
kita masing2 ada haluan
kita ta kisah..
cuma madu tu masih terasa...
hee..





*p/s : ini repekan je...

utk cik pari-pari

gd nyte pari-pari ribot..

,owh...ye ke...??



mlm ni dgn rasmi ny nda ad
teman slean nnda..mklm la...
nnda mkin bz ngn stdy...
sory taw nda..muax!!
nda ske ta kwn br nda tu??
nda...
sbenar ny....


mse nda sebok b'bbq,
nnda ase nk je text nda..
tp nnda tkt gnggu nda..
jd nnda tnggu...tp..nnda
da xmmpu tnggu lagi...
mata nnda pedih da...
nnda ingt pesan nda..
jgn ngs cz nda ta ske..
tp td pp nnda bsh lg..
nnda cr nda...ta jmpe..
nnda rndu nda..
mne nda ilg........









*p/s : nda,i miss u!!!nnda xnk msg nda slagi nda xmsg nnda...wek2.. =P

Wednesday, November 4, 2009

,i love you abang!!

Suami saya adalah seorang jurutera komputer, dan saya mencintai sifatnya yang semulajadi dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul dihati saya ketika bersandar dibahunya.





3 tahun dalam masa perkenalan dan 2 tahun dalam masa pernikahan, saya harus akui, bahawa saya mulai merasa letih, lelah, alasan-alasan saya mencintainya dulu telah berubah menjadi sesuatu yang menjemukan. Saya seorang wanita yang sentimental dan benar-benar sensitif serta berperasaan halus. Saya merindui saat-saat romantis seperti seorang anak kecil yang sentiasa mengharapkan belaian ayah dan ibunya.




Tetapi, semua itu tidak pernah saya perolehi. Suami saya jauh berbeza dari yang saya harapkan. Rasa sensitifnya kurang. Dan ketidakmampuannya dalam menciptakan suasana yang romantis dalam perkahwinan kami telah mematahkan semua harapan saya terhadap cinta yang ideal.






Suatu hari, saya beranikan diri untuk mengatakan keputusan saya kepadanya, bahawa saya inginkan penceraian.






"Mengapa?"Dia bertanya dengan nada terkejut.






"Siti letih, Abang tidak pernah cuba memberikan cinta yang saya inginkan."






Dia diam dan termenung sepanjang malam di depan komputernya, nampak seolah-olah sedang mengerjakan sesuatu, padahal tidak.






Kekecewaan saya semakin bertambah, seorang lelaki yang tidak dapat mengekspresikan perasaannya, apalagi yang boleh saya harapkan daripadanya? Dan akhirnya dia bertanya. "Apa yang Abang boleh lakukan untuk mengubah fikiran Siti?"






Saya merenung matanya dalam-dalam dan menjawab dengan perlahan.






"Siti ada satu soalan, kalau Abang temui jawapannya di dalam hati Siti, Siti akan mengubah fikiran Siti; Seandainya, Siti menyukai sekuntum bunga cantik yang ada ditebing gunung dan kita berdua tahu jika Abang memanjat gunung-gunung itu, Abang akan mati. Apakah yang Abang akan lakukan untuk Siti?"






Dia termenung dan akhirnya berkata, "Abang akan memberikan jawapannya esok."






Hati saya terus gundah mendengar responnya itu.






Keesokan paginya, dia tidak ada di rumah, dan saya menenui selembar kertas dengan coretan tangannya dibawah sebiji gelas yang berisi susu hangat yang bertuliskan...






'Sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untukmu, tetapi izinkan Abang untuk menjelaskan alasannya."






Kalimah pertama itu menghancurkan hati saya. Namun, saya masih terus ingin membacanya.






"Siti boleh mengetik di komputer dan selalu mengusik program didalamnya dan akhirnya menangis di depan monitor, Abang harus memberikan jari-jari Abang supaya boleh membantu Siti untuk memperbaiki program tersebut."






"Siti selalu lupa membawa kunci rumah ketika Siti keluar, dan Abang harus memberikan kaki Abang supaya boleh menendang pintu, dan membuka pintu untuk Siti ketika pulang."






"Siti suka jalan-jalan di shopping complex tetapi selalu tersasar dan ada ketikanya sesat di tempat-tempat baru yang Siti kunjungi, Abang harus mencari Siti dari satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain mencari dan membawa Siti pulang ke rumah."






"Siti selalu sengal-sengal badan sewaktu 'teman baik' Siti datang setiap bulan, dan Abang harus memberikan tangan Abang untuk memicit dan mengurut kaki Siti yang sengal itu."






"Siti lebih suka duduk di rumah, dan Abang selalu risau Siti akan menjadi 'pelik'. Dan Abang harus membelikan sesuatu yang dapat menghiburkan Siti di rumah atau meminjamkan lidah Abang untuk menceritakan hal-hal kelakar yang Abang alami."






"Siti selalu menatap komputer, membaca buku dan itu tidak baik untuk kesihatan mata Siti, Abang harus menjaga mata Abang agar ketika kita tua nanti, abang dapat menolong mengguntingkan kukumu dan memandikanmu."






"Tangan Abang akan memegang tangan Siti, membimbing menelusuri pantai, menikmati matahari pagi dan pasir yang indah. Menceritakan warna-warna bunga yang bersinar dan indah seperti cantiknya wajahmu."






"Tetapi sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untuk mati. Kerana, Abang tidak sanggup melihat airmatamu mengalir menangisi kematian Abang."






"Sayangku, Abang tahu, ada ramai orang yang boleh mencintaimu lebih daripada Abang mencintai Siti."






"Untuk itu sayang, jika semua yang telah diberikan oleh tangan, kaki, mata Abang tidak cukup bagi Siti. Abang tidak akan menahan diri Siti mencari tangan, kaki dan mata lain yang dapat membahagiakan Siti."






Airmata saya jatuh ke atas tulisannya dan membuatkan tintanya menjadi kabur, tetapi saya tetap berusaha untuk terus membacanya lagi.






"Dan sekarang, Siti telah selesai membaca jawapan Abang. Jika Siti puashati dengan semua jawapan ini, dan tetap inginkan Abang tinggal di rumah ini, tolong bukakan pintu rumah kita, Abang sekarang sedang berdiri di luar sana menunggu jawapan Siti."






"Tetapi, jika Siti tidak puas hati, sayangku... biarkan Abang masuk untuk mengemaskan barang- barang Abang, dan Abang tidak akan menyulitkan hidupmu. Percayalah, bahagia Abang bila Siti bahagia."






Saya terpegun. Segera mata memandang pintu yang terkatup rapat. Lalu saya segera berlari membukakan pintu dan melihatnya berdiri di depan pintu dengan wajah gusar sambil tangannya memegang roti kesukaan saya.






Oh! Kini saya tahu, tidak ada orang yang pernah mencintai saya lebih dari dia mencintai saya. Itulah cinta, di saat kita merasa cinta itu telah beransur-ansur hilang dari hati kita kerana kita merasa dia tidak dapat memberikan cinta dalam 'kewujudan' yang kita inginkan, maka cinta itu telah hadir dalam 'kewujudan' yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini.

~~







p/s : nda,jgn tnggl nnda taw..hold my hand 4ever..





,bersepah2..!!

http://ruang-waktu.blogspot.com/2007/07/apakah-erti-kerinduan.html


http://ahmadsyahmi1312.blogspot.com/2009_02_01_archive.html








p/s : ignore je mnde..ni nota kaki utk nnda je..diri sendiri...k..(pe kne aq asyk slh eja je ni..??)

,hakikat rindu..


Kamu tahu apa rasanya merindui seseorang? rindu itu sebenarnya adalah satu rasa kesakitan, kesengsaraan, kekeliruan yang lahirnya terus dari hati kita. Mengapa aku katakan begitu? kerana sebenarnya kerinduan itu lahir dari rasa kebimbangan. Bila kita mulai rasakan cinta itu cuma lahir dari hati kita sahaja, dan bukan dari dia. Atau rindu itu adalah rasa kehilangan yang bercambah dari fikiran kita. Maka saja kita jadi resah gelisah, rasa apa yang ada di tangan kita seolah-olah mahu beransur pergi. atau kekhuatiran yang si dia, kesayangan kita tidak merasakan apa yang sedang kita rasa saat itu. Ingin sahaja kita jeritkan namanya. mahu sahaja kita kejutkan dia dari lenanya di dini hari. Seolah-olah mahu memberitahu dia, kita sedang mengingatinya. Hinggakan kita tidak dapat tidur kerana mengenangkan dia. mahu sahaja dia berada di depan mata ketika itu.




Mahu melihat betapa lenanya tidurnya, atau memerhatikan hela nafasnya ketika itu. Hati kita pastinya merintih ketika merinduinya bukan? tetapi mungkin sesetengah dari kita merindui seseorang yang tidak pernah merasai kewujudan kita. Kita ini bukannya sesiapa pada dirinya. Cuma kita jadi kerinduan sendiri. kerana si dia itulah yang telah kita putuskan sebagai insan idaman. Insan yang selama ini menjadi buruan hati. Dialah insan yang telah membawa kita ke alam khayalan. Dunia khayalan karya perasaan kita sendiri. kerana di dalam hati, tiada sesiapa yang lain kecuali dia. Cuma ada bayangannya setiap detik, dan kita terbuai sendiri dalam dunia ciptaan kita sendiri. Membayangkan dia akan memberi kita ruang untuk mendekati dirinya, memberi kita waktu untuk menawan hatinya. Tetapi kenyataannya, dia itu memandangi kita seperti sesuatu yang tiada apa-apa. Walaupun dengan sebelah matanya. kerana padanya, mungkin telah ada seseorang yang istimewa.




Siapalah diri ini dibandingkan dengan dia yang teristimewa. maka, terciptalah alam khayalan ciptaan imaginasi kita sendiri. suatu perasaan yang lahirnya dari hati, yang memaksa fikiran minda mencipta apa mahunya kita. Seperti kita terpesona dengan apa yang telah dibaca dari novel cinta ciptaan si penulis romantis, kita juga mula mereka sesuatu dalam fikiran. Yang pastinya kita dan dia menjadi teraju utama. dialah orangnya, dan kita pula kekasih hati yang begitu mencintainya. Dan ini semua bermula dari rasa kerinduan itu. kerinduan terhadapnya yang dalam diam-diam telah kita serahkan jiwa dan raga. Pagi ini, ada kerinduan dalam hatiku. Aku jadi tidak keruan. Entah mengapa rasa ini semakin menebal. salahku juga, aku sudah mencipta sesuatu yang tidak sepatutnya diwujudkan dalam hati ini lagi. mungkin aku terbuai perasaan di kala aku bersendirian sekarang. Mungkin perasaanku sudah tersentuh dengan ketiadaan sesuatu yang sedang aku cari.




Walaupun aku tahu, belum ada kepastian untuk hal itu menjadi kenyataan. Namun ingatan itu tetap tidak dapat membuat aku terlena pagi ini. Mungkin aku terlalu kuat berkhayal, kerana aku jadi sukar untuk melelapkan mata. Akhirnya kerinduan itu benar-benar menyakitkan. Benar-benar mengelirukan. Benar-benar menyesatkan akalku. Atas desakan hati, akal kini sudah jadi tidak ketentuan. Semuanya kerana lahirnya kerinduan itu. Kerana lahirnya kebimbangan itu. Kerana lahirnya rasa kehilangan itu. Tanpa rindu, maka mana akan lahir rasa cinta, bukan? Deru waktu akan terus berlalu, dan akan bakal menghanyutkan kita dalam khayal. Akan tumbuh bercambah pengharapan dalam diri.




Mengharapkan kesempurnaan akan terlahir dari apa yang dirasai saat ini. Dan membawa aku terbenam dalam bebanan perasaan agar semua jadi kenyataan. Dan untuk si dia, pasti akan ada suatu waktu, untuk melahirkan jalinan kasih dalam hidup. Alangkah bahagianya aku dalam angan ini. Menanti, dan terus menanti, ketika dalam kesunyian diri. Menanti dan menanti lagi. Hingga akhirnya tiba saatnya aku akan terlena dalam senyuman. Mengingatinya dalam kerinduan malam.





*p/s : aq kagum ngn penulis entri ni...syabas...aq ase kn pe yg dye ingn smpaikan..mendalam.. =P

,rima aq atas puisi..


Rima dan puisi
Tak dapat dipisahkan
Jikalau terusik
Maka runtunlah nyawa
Elegi jangan sepi
Aku bertaut erat
Puisi menjadi roh
Rima-rima menyanyi
Setiap pergerakan
Adalah unsur seni
Hanya pengkaji
Yang mampu memahami
Dengarkan dan kenali
pada melodi hati
rima aku atas puisi.


Tuesday, November 3, 2009

,pengumuan..!!

mulai mlm ni,
en.tan akan tukar nme ny...
dye akn jd kanda...
a.k.a. nda....hee...
np tkar..??
ada la...

ketawa??

Kadang kala kita ketawa,


"bodoh macam lembu"

namun barangkali kita terlupa

lembu yang bodoh itu

susunya kita yang minum.

maka ketawalah


*p/s : 'tan'....maaf taw...aq dtg lmbat...aq pekse hr ni...muax!!syg kamo0 en.tan

Sunday, November 1, 2009

,perasaan ku mlm ni..







'tan'....
agk2 la kn,
np aq still mcm ni..?
keliru antr dua..
aq nk dye tu...
tp dye penah tnggl aq dlm
keadaan yg aq sndiri xphm..
tergantung...
tp aq syg dye...selepas 77..
aq xtaw la 'tan'..

aq keliru sgt..aq tkt utnk trima dye..tkt dye wt prgai lagi...





*p/s : sayang ku 'tan',jgn kata aq gila ok..??lau xpuas hati ngn cerita aq ni,jgn bc cerita aq lagi da..

,aq hot ke??

de ke patut dye kata aq hot sbb
tngok aq pkai bj ala2 minah salleh pkai tu??
ala...yg mc skirt tu..dpt byg x??
X??ish..ish..ish..
xpe2..nnt aq try google utk 'tan' tgk..
k 'tan'...?jgn majok taw..aq taw ko xnmpk..
aq bkn pe...aq taw aq hot..ngee~~
xgtaw pn xpe...
ni nk stdy chm 159..cz aq ase aq ni
buta hurup lagi bab2 chm..hee
ni blog br taw...aq siyesly nk jg dye..
if aq kt umh mse cuti sem nnt
pn aq akn try utk menapak
g cc...demi mu blog ku...
'tan',izn kn aq mentelaah dlu ea..??
nnt kita berbicara lagi..
boleh je kn..??
mst la boleh sbb aq empuny kpd 'tan'..





*p/s : 'tan' tu singkatan kpd coretan..hee

masih konfius..

mcm mne ni.??
aq xmmpu pk lagi da...
huhu..
idp prlu kn sstu yg menarik..
perlu ad rencah...
perlu ad suprise..
ni xde pe..
huhuhu........


enibody..???


help!!!



*p/s : spe2 yg ley tlg tu,ringn2 kn tgn la utk menawarkan bantuan ea...

ok..ok...sabar ye..

aq masih b'fikir mcm mne nk buat aq jd
bsemangt hari2 utk bercerita di laman ni..
lagi...sbb aq sntiasa mati mood...
xpe2...bg aq mnd jp...
smbil2 tu aq pk kn cr ny..

misi baru pagi ini..

aq akn mula bercerita hingga aq penat..