Welcome to my Page

Followers

Wednesday, July 21, 2010

adik-adik yang masih kecik ♥

malam ni aku nak bercerita about adik-adik aku yang masih tak mampu untuk berfikir..
secara logik nya, yang masih baby..





aku anak sulong..
yang first..


second ( yang bawah aku ), nama dia Ahmad Firdaus.
dia sekarang dah form 3..
that's mean tahun ni will be seatting in his coming PMR..
good luck angah.. :)


lepas angah...
Ahmad Fikri..
dia umur 11 tahun..
pengawas sekolah...
apa yang best about Eyie
 (nama panggilan kat rumah)
ialah :

  • sangat mudah untuk memberi pertolongan..

  • sangat pandai berahsia..

  • kecik lagi tapi dah ready nak ambik black belt (tae kwondo)

lepas Eyie, aku nak sebut sikit
about adik perempuan aku yang pertama..
nama penuh dia lebih kurang aku..
Siti Noor Fatihah..panggil dia Ecah..
beza umur Ecah dengan Eyie cuma 1tahun je..
which mean dia baru 10 tahun sekarang..
dia baru berjinak dengan sukan Tae kwonDo
sejak 2tahun lepas..
tapi sekarang tengah berlatih untuk jadi jurulatih
(biar betul adik-adik aku ni..pakat-pakat nak jadi jurulatih..)
last competition,
Ecah jadi peserta terbaek bawah 10..
dia menang dengan 1 emas, 2perak, 4 gangsa..
(tahniah Ecah..Along bangga)


next..
(ramai nya adik-adik aku ni..)




nama dia Siti Noor Farah Hanis..
panggil dia Hanis..kadang-kadang aku panggl dia adik..
hehehehehe
dia ni pelik sikit...
rambut dia seorang saja dalam rumah aku tu yang curl..
aku lurus..Ecah lurus..entah dari siapa lah dia dapat gen tu..
nenek aku kot..
dan dia seorang saja yang makan sayur dalam adik-beradik aku..
(argh ! nak pergi tandas sekejap ye.? nature call)


ok dah..hehehehehe ( yuks ! apa lah aku ni kan ? )


mana dah tadi ? owh ya !
Hanis..dia bijak...tak pergi sekolah lagi tapi dah pandai mengeja..
membaca..kalau slow tu,standard lah...buadak kecik lagi..baru 5tahun..




lepas Hanis,
aku ada adik perempuan lagi..



nama dia Siti Noor Faiqah Hani..



panggil Eqah..tapi dia suka address kan diri as Hani..
aku pun tak tahu siapa yang ajar dia..
dia ni baru 2 tahun..tapi pandai juga..
dia sangat manja dengan aku..gila-gila punya..
ingat lagi hari tu masa cuti sem hari tu..
malam yang aku start cuti tu,dia tak nak tidur dengan mak ayah..
nak tidur dengan aku..
aku tengok TV, maka atas lengan aku a.k.a depan TV
 tu la dia tidur sama-sama dengan aku...
hehehehehe
sweet kan adik aku yang ni ?
sayang dia..


yang terbaru ni aku dapat baby boy..
bukan aku yang bersalin..
mak aku yang deliver baby tu..
nama dia Ahmad Faiq Hadi..
dia ni pun manja dengan aku..
hehehehe..
baru je lahir...







**i miss them so much..

No comments: