Welcome to my Page

Followers

Saturday, April 23, 2011

cerita sugul aku

aku lari dari rumah. 


ayah aku tak cari aku pun. biar lah. aku sedih gila. pakwe tak ada untuk aku mengadu. kawan2, aku segan sebab aku baru kenal mereka. lain2? aku tak ada. aku sunyi sangat. esok aku exam. tapi aku tak rasa yakin. tak rasa apa2. aku rasa macam this is it. this is the end of my future. aku dah menyerah. aku dah tak ada semangat sikit pun untuk teruskan hidup. aku rasa nak lari dari semua ni. kalau kau ( nik sharil afiq mokhtar) baca ni, aku harap kau faham apa aku rasa. walaupun dengan ucapan pendek. 


aku rindu kau. saat2 yang perit dulu, kau selalu ada untuk tenang kan aku. bagi aku semangat untuk hadap semua masalah tu. sekarang, aku rasa macam bangkai bernyawa. sekarang,saat ni, aku sangat berdoa untuk kita bersama balik agar aku ada orang untuk berkongsi. untuk aku rasa, there's someone who love me instead of me loving my own. untuk ada sebab kenapa aku perlu tabah. family sendiri tak pedulikan aku. kau tak pedulikan aku. ni semua buat aku rasa aku useless. 




" Yeah - you’ll never know what happened the next day.Hari ni kau berjanji sehidup semati - tapi esok mungkin kau menyampah dan bosan dengan pasangan kau.Hari ni mungkin kau cakap kau sayang kat dia - dan tidak akan diduakan.Tapi kau juga yang melanggar apa yang kau katakan tu.
Manusia adalah makhluk pelanggar janji.Selalu apa yang dijanjikan amat susah untuk ditunaikan.Secara jujurnya adalah lebih elok untuk tidak berjanji.Kadang-kadang janji-janji kita ini akan memakan diri.
Kadang-kadang kita berdosa untuk bersikap jujur.Kata-kata jujur - walaupun benar,namun ia akan dihina.Kadang-kadang - hidup ini,adalah lebih baik hipokrit untuk diterima dari bersikap jujur."

2 comments:

cik.saffa.here.with.love. said...

betoi... lebih baik hipokrit..

miss-not-so-good said...

tp karang ada yang dok mngata sebab jadi hipokrit..huhu..hidup2..